The Body Shop

Geschiedenis/Waarde van het merk

Anita Roddick wist heel goed wat ze wou toen ze op 26 maart 1976 de eerste The Body Shop opende in Brighton, aan de zuidkust van Engeland. Twee jaar later was de eerste winkel buiten Engeland, eentje in Brussel. En het werd een succesverhaal. Voor The Body Shop is schoonheid veel meer dan er goed uitzien. Het gaat ook om je goed voelen. En om goed doen. Ze streven naar eerlijke handel, zo kunnen hele gemeenschappen investeren in een mooiere toekomst. Hun producten worden trouwens ook niet op dieren getest en zijn altijd zo natuurlijk mogelijk. Door samen te werken met kleine gemeenschappen van over de hele wereld, zijn ze uitgegroeid tot een van de meest groene multinationals. Ze hebben overal ter plaatse medewerkers die het hele teel- en productieproces in goede banen leiden en zorgen dat de handel op een correcte manier verloopt. Maar natuurlijk is dit niet alles, The Body Shop heeft een erg uitgebreid gamma aan geweldige producten. Van hun legendarische body butters, over make-up tot parfum. En aan ieder product hangt een leuk verhaal over de ingrediënten of over het ontstaan. Kortom: voor beauty met een hart moet je bij The Body Shop zijn!

Waarom houdt Deauty van The Body Shop?

  • Om hun eerlijke producten
  • Omdat ze niet testen op dieren
  • Om hun inspanningen voor het milieu Om de moeite die ze doen om ontwikkelingsgebieden over de hele wereld te steunen