Biotherm

GESCHIEDENIS/ WAARDE VAN HET MERK

Biotherm viert in 2012 zijn zestigste verjaardag. Het merk is al sinds 1952 expert in huidbiologie. Maar hoe is dit succes ontstaan? Het verhaal begint samen met de ontdekking van de thermale bronnen van Molitg-Les-Bains, bron van de eeuwige jeugd. In dit water merkt Dr. Jos Julien in de jaren 40 een stof op die zich aan de oppervlakte van het water bevindt. Deze stof is het thermaal plankton wat voor Biotherm erg belangrijk wordt. In 1952 bestudeert Dr. Julien samen met schoonheidsspecialiste Jeanine Marissal en haar man Georges Marissal wat deze stof kan betekenen in een cosmetische formule. Biotherm werd geboren uit dit revolutionair onderzoek. Het eerste product van Biotherm werd een hydro-thermale crème. Het merk beschouwt de huid als een orgaan dat zich regenereert en die noden creëert waaraan beantwoord moet worden. Biotherm werd bij zijn onstaan bij apotheken verkocht om zo het biologische aspect en de zorg waarvoor Biotherm gekend stond te verzekeren. In 1994 opent Biotherm zijn eigen centrum van de Biotechnologie in Tours, Frankrijk, waar meer dan zestig jaar expertise wordt bewaard. Vandaag, anno 2012, gebruikt het merk de wetenschap ten dienste van de schoonheid.

Biotherm voor mannen:

Biotherm gebruikt zijn jarenlange ervaring en kennis niet alleen voor vrouwen, ze ontwikkelen ook producten voor mannen. Van verschillende soorten douchegels en shampoos tot een erg variërend gamma parfums. Ze weten telkens interessante persoonlijkheden te strikken als gezicht voor hun producten. De laatste nieuwe Aquafitness-lijn werd ontwikkeld in samenwerking met wereldberoemde surfer Christian Yeager.

WAAROM HOUDT DEAUTY VAN BIOTHERM?

  •  voor de geloofwaardigheid en de probleem-oplossende aanpak.
  •  voor de betrouwbaarheid en het aanbod met zeer gerichte producten.
  •  voor de referenties in de biotechnologie.