Het merk Clarins hebben we te danken aan de ambitie van een zekere Jacques Courtin-Clarins: deze aardige meneer wilde vrouwen graag natuurlijk mooi maken met behulp van individueel aangepaste producten. Daarom opende hij in 1954, in de rue Tronchet in Parijs, een schoonheidsinstituut dat zich op het gebruik van professionele producten en gespecialiseerd advies richtte. En zo begon het verhaal van Clarins. Tegen het einde van de jaren 60 werd het duidelijk dat klanten de producten van Clarins graag wilden kopen zonder speciaal langs het instituut te moeten gaan. Het cosmeticamerk besloot te beginnen met de productie en verkoop van oliën gebaseerd op pure plantenextracten. Deze gezichts- en lichaamsoliën combineerden essentiële aromatische oliën met plantaardige olie om zo het fundamentele evenwicht van de huid te herstellen en het weer zacht te laten aanvoelen. De unieke, vernieuwende producten van Clarins hadden een grote impact op de cosmeticawereld, en bleven door de jaren heen gebruik maken van de buitengewone kracht van plantenextracten. Clarins baande zo de weg voor natuurlijke schoonheid.
Vooral deze klassiekers blijven ons bij:
- 1980 – de lancering van Beauty Flash Balm, een legendarische crème die de huid verzacht, sporen van vermoeidheid wist en de huid meteen laat oplichten.
- 1987 – de lancering van de (befaamde) Invigorating Fragrance, de eerste eau de toilette die de kracht van planten aan een parfum koppelt om zo de huid niet alleen lekker te laten ruiken, maar ook te boosten, te hydrateren en mooier te maken.
- 1991 – de ontwikkeling van een bestanddeel dat de huid tegen vervuiling beschermt, voornamelijk samengesteld uit plantenextracten. Sindsdien terug te vinden in alle dagcrèmes en fonds de teint van Clarins.
- 1998 – de lancering van Shaping Facial Lift. Deze verfijnende verzorging, die ons er jonger en mooier laat uitzien, is ondertussen uitgegroeid tot een classic.