Clinique

GESCHIEDENIS/ WAARDE VAN HET MERK

“Can great skin be created”? Deze vraag werd in 1967 door voormalig hoofdredactrice Carol Philips in een interview gesteld aan dermatoloog Dr. Norman Orentreich. Een vraag die tot toen onbeantwoord bleef. Het artikel werd gelezen in de Estée Lauder familie die prompt Carol Philips en Dr. Orentreich aanworven om het merk samen te creëren. In augustus 1968 werd het merk Clinique gelanceerd als eerste merk met producten die op allergie getest werden, door dermatologen ontwikkeld en 100% parfumvrij. Clinique staat bekend om zijn 3-stappenplan: reinig, exfolieer en hydrateer, dat gebaseerd is op formules die Dr. Orentreich gebruikte in zijn praktijk. Het concept is in de Verenigde Staten de absolute bestseller. Het merk werkt niet samen met sterren, de producten zijn de sterren en al die jaren later is ‘Can great skin be created?’ wereldwijd hun motto.

WAAROM HOUDT DEAUTY VAN CLINIQUE ?

  • omdat het als een van de eerste merken UV-filters verwerkte in hun producten.
  • omdat de formules gebaseerd zijn op de noden van de huid afhankelijk van het huidtype.
  • omdat Clinique een prachtig make-up aanbod heeft dat 100% anti-allergisch is.