Dermalogica

Geschiedenis/Waarde van het merk

“Wanneer Dermalogica in contact komt met de huid, wordt alles anders”, zo belooft het merk. In 1983 besluit Jane Wurwand om The International Dermal Institute (IDI) op te richten, de allereerste school die opleidingen aanbiedt voor gediplomeerde schoonheidsspecialisten. De Engelse Wurwand, zelf ook schoonheidsspecialiste van beroep, trekt naar de Verenigde Staten met de boodschap dat professionele opleidingen voor schoonheidsspecialisten daar wel degelijk zouden moeten bestaan. Drie jaar later ontwikkelt ze haar eigen merk, dat niet alleen doeltreffend is maar de huid ook gezond houdt. Ze ontwikkelt een lijn zonder irriterende of comedogene stoffen (dus geen lanoline, alcohol, kleurstoffen of parfum). Je kunt het je al voorstellen: Dermalogica zorgt voor flink wat opschudding in een industrie die zich voordien focuste op schoonheid en glamour ten koste van de gezondheid. Dermalogica onderscheidt zich doordat het concept gebaseerd is op een zeer gedetailleerde huidanalyse die je precies vertelt welke zorg jouw huid nodig heeft. De eerste doelstelling van het merk is om je weer een mooie, gezonde huid te bezorgen.

Waarom houdt Deauty van Dermalogica?

  • Om de farmaceutische en professionele basis
  • Om de mooi eenvoudige en handige verpakkingen 
  • Om hun super uitgebreid gamma