Essie

GESCHIEDENIS/ WAARDE VAN HET MERK

Wie ESSIE zegt, denkt nagellak. Beautistas die ESSIE zeggen, denken ook meteen aan Essie Weingarten, de oprichtster en tevens het boegbeeld van dit mooie merk. In 1981, met een diploma van de New York Fashion Institute op zak, investeert Essie 10 000 dollar in haar 12 eerste nagellakkleurtjes en besluit deze vervolgens uit te testen in Las Vegas, de stad waar perfecte nagels een must zijn voor de duizenden serveersters, dansers en croupiers die er werken. Bingo. De bestellingen rollen meteen binnen. The rest, as they say, is history. Zijdezacht en bikkelhard tegelijk: geen wonder dat dit als de beste nagellak op de markt wordt beschouwd. De grootste celebrities dragen Essie. Haar stijlvolle, ultra-chique creaties getuigen van een passie voor kleur en hebben zo’n leuke, ongebruikelijke en vrouwelijke namen (Sugar Daddy en Ballet Slippers, bijvoorbeeld) dat niemand deze mooie flesjes kan weerstaan. Haar liefde voor kleur voert Essie naar alle uithoeken van de wereld, in een eeuwige zoektocht naar de volgende tint die haar hart zal veroveren. Of het nu gaat om het perfecte saffraangeel, ontdekt op een kraampje in India, of het zoete zachtroze aan de voet van een ballerina in Londen, pigmenten zijn Essie’s passie.

WAAROM HOUDT DEAUTY VAN ESSIE ?

  • Om de 100 prachtige, perfecte kleuren die het basispalet vormen.
  • Om de heerlijke namen die ze haar kleurtjes geeft, die steeds de essentie en de persoonlijkheid van elke tint weerspiegelen, altijd met een knipoog en lekker makkelijk te onthouden.
  • Om de 4 seizoenscollecties, die altijd weer hip en happening zijn