Paul Mitchell

GESCHIEDENIS/ WAARDE VAN HET MERK

Alles begint in 1979, wanneer Jean Paul DeJoria en Paul Mitchell hun professionele haarverzorgingssysteem lanceren onder de naam Jean Paul Mitchell Systems. Hun gamma aan producten is bestemd voor kappers en professionelen in de beautywereld. Ondanks een nakend faillissement houden de twee oprichters de moed erin en baseren ze hun marketingstrategie op hun eigen overtuigingen. Met jaren ervaring in de demonstratie van producten, besluiten ze onverkochte producten niet alleen terug te nemen, maar ook volledig terug te betalen. Deze vernieuwende aanpak was in de kappersindustrie tot dusver ongekend, en vertaalde zich in stijgende verkoopcijfers en een algemeen vertrouwen in het merk. Vandaag wordt Jean Paul Mitchell System verkocht in meer dan 100 000 kapsalons en omvat het bedrijf meer dan honderd gedeponeerde merken, waaronder Paul Mitchell, Modern Elixirs, Tea Tree, Paul Mitchell LAB, Paul Mitchell The Color en PM SHINES.

Waarom houdt Deauty van Paul Mitchell?

  • Om de hoog technologische producten aan redelijke prijzen
  • Om het gebruik van Awapuhi, Hawaïaanse gember.
  • Omdat ze professionele producten voor thuis maken.